Правила внутреннего распорядка для учащихся

Правила внутреннего распорядка учащихся

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Пратакол савета школы-інтэрната

№ 1 ад 01.09.2016 г.

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

ДУА «Радашковіцкая школа-інтэрнат для дзяцей-сірот

і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў»

 

Агульныя палажэнні.

Сапраўдныя Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, Статутам.

1.2. Правілы - лакальны нарматыўны прававы дакумент ўстановы адукацыі «Радашковіцкая школа-інтэрнат для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў»  (далей – установа адукацыі), абавязковы для ўсіх асоб, якія навучаюцца ў школе.

1.3. Правілы садзейнічаюць умацаванню дысцыпліны, рацыянальнаму выкарыстанню часу, павышэнню эфектыўнасці адукацыйнага працэсу, выхаванню ў членаў вучнёўскага калектыву ўстановы адукацыі свядомых адносін да працы і навучання.

1.4.   Правілы ўключаюць нормы, якія рэгулююць унутраны распарадак установы адукацыі.

1.5. Унутраны распарадак  рэгулюецца як сапраўднымі Правіламі, так і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.6.  Правілы разглядаюцца і зацвярджаюцца на пасяджэнні савета школы-інтэрната.

Парадак прыёму, пераводу і адлічэння навучэнцаў.

Парадак прыёму, пераводу і адлічэння навучаюцца рэгламентуецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, Статутам установы адукацыі, Правіламі правядзення атэстацыі навучэнцаў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, спецыяльнай адукацыі.

Парадак арганізацыі адукацыйнага працэсу.

3.1. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі праграм агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год пачынаецца 1 верасня.

3.2. Устанаўліваецца 5-дзённы вучэбны тыдзень, шосты школьны дзень  для правядзення выхаваўчых і спартыўна-масавых мерапрыемстваў, нядзеля- дзень адпачынку.

3.3. Навучальны год пры рэалізацыі адукацыйных праграм дзеліцца на чвэрці.

3.4. Устанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года.

Пачатак і заканчэнне чвэрцяў, канікул вызначаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

3.5. Адукацыйны працэс арганізоўваецца ў форме вучэбных і факультатыўных заняткаў, пры неабходнасці праводзяцца  стымулюючыя і падтрымліваючыя заняткі.

Штодзённая колькасць вучэбных заняткаў вызначаецца раскладам, які зацвярджаецца дырэктарам. Пачатак заняткаў, працягласць перапынкаў паміж заняткамі вызначаецца, зыходзячы з умоў працы, неабходнасці забеспячэння адпачынку навучэнцаў і арганізацыі іх харчавання, у адпаведнасці з санітарнымі правіламі і нормамі.

Правы навучэнцаў.

Навучэнцы маюць права:

4.1. ва ўстаноўленым парадку звяртацца да кіраўніцтва ўстановы адукацыі па неабходных пытаннях і за дакументамі, якія выдаюцца згодна працэдур, прадугледжаных заяўнаму прынцыпу «Адно акно»;

4.2. ў пазаўрочны час займацца ў аб'яднаннях па інтарэсах, на факультатыўных занятках у адпаведнасці з графікам работы;

4.3. карыстацца паслугамі бібліятэкі, чытальнай залы, інтэрнэтам;

4.4. звяртацца за аказаннем медыцынскай дапамогі ў медыцынскі пункт;

4.5. ствараць органы вучнёўскага самакіравання, уступаць у грамадскія арганізацыі, створаныя ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

Абавязкі навучэнцаў.

5.1. Навучэнцы  абавязаны:

5.1.1. выконваць правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў;

5.1.2. выконваць распараджэнні, указанні і прадпісанні кіраўніцтва ўстановы адукацыі, настаўнікаў, класных кіраўнікоў, выхавальнікаў груп і іншых спецыялістаў адукацыі;

5.1.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання - авалодваць тэарэтычнымі ведамі, практычнымі навыкамі, выконваць ва ўстаноўленыя тэрміны ўсе віды заданняў, прадугледжаных праграмамі навучання;

5.1.4. наведваць заняткі ў адпаведнасці з раскладам. Забараняецца адсутнічаць па няўважлівай прычыне. Пры адсутнасці на занятках па няўважлівай прычыне навучэнец або законны прадстаўнік непаўналетняга абавязаны асведаміць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці і прадставіць дакументы аб прычынах пропуску заняткаў. У выпадку хваробы навучэнец прадстаўляе медыцынскую спраўку ўстаноўленага ўзору, выдадзеную лячэбнай установай;

5.1.5. клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

5.1.6. паважаць гонар і асабістую годнасць педагогаў, іншых работнікаў, а таксама асоб, якія навучаюцца  ва ўстанове адукацыі. У тым ліку:

- не дапускаць дзеянняў, якія перашкаджаюць правядзенню ўсіх відаў  заняткаў;

- не дапускаць выкарыстанне ў размове грубых і некарэктных выразаў;

- пры зносінах з педагогамі і іншымі работнікамі быць ветлівымі і тактоўнымі;

- выхоўваць у сабе праўдзівасць, стойкасць і патрабавальнасць да сябе;

- паважаць правы і абавязкі іншых членаў школьнага калектыву;

5.1.7. прымаць удзел у мерапрыемствах фізкультурна-масавай работы і ў спартыўных спаборніцтвах;

5.1.8. ажыццяўляць дзяжурства па школе пад кіраўніцтвам класнага кіраўніка згодна з графікам;

5.1.9.  мець дзелавы стыль адзення, ахайны знешні выгляд;

5.1.10. берагчы маёмасць, літаратуру і іншыя вучэбна-метадычныя матэрыялы, прымаць меры да прадухілення маёмаснай шкоды;

5.1.11. рацыянальна выкарыстоўваць энергетычныя і прыродныя рэсурсы, беражліва адносіцца да навакольнага асяроддзя;

5.1.12. выконваць правілы бяспечных паводзін, супрацьпажарнай і электрабяспекі;

5.2. Навучэнцам  забараняецца:

5.2.1.  прапускаць заняткі без уважлівых прычын;

5.2.2.  спазняцца на заняткі;

5.2.3. мець уключаныя мабільныя тэлефоны на занятках, мерапрыемствах, праводзіць відэа і аўдыё запіс без дазволу кіраўніцтва ўстановы адукацыі;

5.2.4. курэнне ў памяшканнях і на прылеглай да ўстановы адукацыі тэрыторыі, знаходжанне ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення, а таксама распіццё ў памяшканнях і на тэрыторыі ўстановы адукацыі спіртных напояў, ужывання наркатычных або таксічных сродкаў;

5.2.5. гуляць у школе ў азартныя гульні;

5.2.6. брыдкасловіць;

5.2.7. пакідаць будынак установы адукацыі ў час адукацыйнага працэсу, на перапынках без дазволу адказнага дзяжурнага, класнага кіраўніка, выхавальніка;

5.2.8. размяшчаць без дазволу кіраўніцтва ўстановы адукацыі на дошках аб'яваў і іншых месцах плакаты, рэкламныя аб'явы і іншую друкаваную прадукцыю;

5.3. За невыкананне ўстаноўленых абавязкаў, прадугледжаных дадзенымі Правіламі, могуць прымяняцца меры дысцыплінарнай адказнасці.

Адказнасць за парушэнне дысцыпліны.

6.1. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі, у выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

6.1.1. спазнення або няяўкі без уважлівых прычын на заняткі;

6.1.2. парушэнні дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

6.1.3. невыканання законнага патрабавання педагагічнага работніка;

6.1.5. абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

6.1.6. распаўсюджвання інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

6.1.7. шкода будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці ўстановы адукацыі;

6.1.8. невыканання (парушэнні) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі, распаўсюджвання і захоўвання таксічных і выбуханебяспечных рэчываў;

6.1.9. распіцця алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, ужывання наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынках і на тэрыторыі ўстановы адукацыі  або знаходжання ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

6.1.10. курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў у будынках і на іншай тэрыторыі ўстановы адукацыі;

6.2. За здзяйсненне дысцыплінарнага парушэння ўсталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

 6.2.1. За здзяйсненне дысцыплінарнага парушэння да навучэнца могуць быць ужытыя наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

- заўвага;

- вымова;

- адлічэнне.

Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена за:

- працяглая адсутнасць (больш за трыццаць дзён) без уважлівых прычын на вучэбных занятках (занятках) на працягу навучальнага года;

- сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў на вучэнцаў, калі да яго раней прымяняліся меры дысцыплінарнага спагнання.

 6.2.2. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць кіраўніку ўстановы адукацыі.

 6.2.3. Навучэнец, прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці, і законны прадстаўнік непаўналетняга навучэнца маюць правы:

знаёміцца ​​з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;

даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы або адмовіцца аддачы тлумачэнняў;

атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;

азнаёміцца з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;

абскардзіць загад аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання.

Адмова навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не замінае прымяненню да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

6.2.4. Нагодамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, асоб, якія ажыццяўляюць ахову памяшканняў установы адукацыі.

6.2.5. За кожнае дысцыплінарнае парушэнне можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

6.2.6. Ужыванне ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання адлічэнне да непоўналетняга вучня дапускаецца толькі пасля паведамлення ўстановай адукацыі адпаведнай камісіі па справах непаўналетніх мясцовага выканаўчага і распарадчага органа.

6.2.7. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання навучэнца прымаецца на падставе матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы здзяйснення ім дысцыплінарнай правіны.

6.2.8. Навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней за адзін месяц з дня выяўлення дысцыплінарнага парушэння (дзень, калі аб парушэнні стала або павінна было стаць вядома педагагічнаму работніку ўстановы адукацыі, не лічачы час хваробы навучэнца, знаходжання яго на канікулах, у адпачынку. Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняга можа быць ўжыта не раней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

6.2.9. Меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца не могуць быць ужытыя пазней за шэсць месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнага парушэння.

6.2.10 Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі, у якім павінны змяшчацца звесткi аб навучэнцы, якога прыцягваюць да дысцыплінарнай адказнасці, аб дасканалым дысцыплінарным парушэнні, форме віны (намер або неасцярожнасць), доказы віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

6.2.11. Загад кіраўніка ўстановы адукацыі аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца навучэнцу пад роспіс на працягу трох каляндарных дзён.

6.2.12. У тэрмін, устаноўлены для аб'явы загаду аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжання яго на канікулах, у адпачынку.

6.2.13. Установа адукацыі на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

6.2.14. Звесткі пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу навучэнца.

6.2.15. Навучэнец лiчыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага спагнання ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загада.

6.2.16. Кіраўнік установы адукацыі, які ўжыў меру дысцыплінарнага спагнання да навучэнца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве або просьбе навучэнца.

6.2.17. Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.

 

Заахвочванне за поспехі ў вучобе і грамадскай рабоце.

7.1. За высокія поспехі ў вучобе, актыўны ўдзел у грамадскім жыцці ўстановы адукацыі для навучэнцаў устанаўліваюцца наступныя меры заахвочвання:

- аб'ява падзякі;

- занясенне на Дошку гонару;

- узнагароджанне каштоўнымі падарункамі;

- напісанне ліста падзякі бацькам.

7.2. Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара.

 

свернуть