Методические объединения

План работы метадычнага аб’яднання

класных кіраўнікоў II і III ступені агульнай сярэдняй  адукацыі

дзяржаўнай установы адукацыі “Радашковіцкая школа-інтэрнат для дзяцей-сірот

і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў”

 на 2019/2020 навучальны год

Кіраўнік МА: Радзевіч Л.А.

 

Мэта: удасканаленне форм і метадаў выхавання ва ўстанове адукацыі праз павышэнне майстэрства класных кіраўнікоў.

Задачы:

  1. Павышаць духоўную культуру і навукова-практычную падрыхтоўку класных кіраўнікоў у вобласці выхавання вучняў;
  2. Ужываць методыкі дзейнасці класных кіраўнікоў па арганізацыі выхавання ў класе ў свеце сучасных тэхналогій;
  3. Вывучаць і абагульняць  перадавы педагагічны вопыт па выхаванні вучняў.

 

п/п

Тэма пасяджэння

Форма правядзення

Дата правядзення

Адказныя

1.      

Інструктыўна-метадычная нарада:

-         азначэнне асноўнага напрамку арганізацыі і работы метадычнага аб’яднання ў 2019/2020 навучальным годзе;

-         нарматыўнае прававое і інфармацыйна-метадычнае забеспячэнне дзейнасці класных кіраўнікоў у 2019/2020 навучальным годзе

 

 

 

04.09.2019

 

 

Радзевіч Л.А.

2.      

Складанне плана работы метадычнага аб’яднання на навучальны год

 

Да

10.09.2019

Радзевіч Л.А.

3.      

Фарміраванне банка дадзеных класных кіраўнікоў

Абагульненне матэрыялаў

Верасень 2019

Радзевіч Л.А.

4.      

Пасяджэнне 1

Тэма: асноўныя патрабаванні да планавання выхаваўчай работы ва ўстанове адукацыі на 2019/2020 навучальны год.

1.    Асаблівасці арганізацыі і планавання выхаваўчай работы ва ўстанове адукацыі.

2.       Планаванне выхаваўчай работы ў класе і яе ўлік.

 

 

 

 

Круглы стол

 

 

 

06.09.2019

 

 

 

Харошка Т.А.

 

Харошка Т.А.,

Радзевіч Л.А.

5.      

Пасяджэнне 2

Тэма: сістэма работы класнага кіраўніка па прафілактыцы злачынстваў і правапарушэнняў.

1.           Дэвіянтныя паводзіны навучэнцаў .

2.           Тыпы і прычыны ў адхіленні паводзін навучэнцаў.

3.           Удасканаленне сістэмы прававой асветы навучэнцаў.

4.            Як распазнаць суіцыдальныя паводзіны дзяцей.

 

Круглы стол

 

Лістапад 2019

 

 

 

Варган Т.Ю.

Вабішчэвіч С.М.

Рабушка А.А.

 

Шабуня І.В.

 

6.      

Пасяджэнне 3

Тэма: удасканаленне работы класнага кіраўніка па грамадзянскім і патрыятычным выхаванні – прыярытэтная задача выхаваўчай работы.

1.           Асноўныя накірункі работы класнага кіраўніка па грамадзянскім і патрыятычным выхаванні.

2.           Наведанне ток-шоу “ШАГ”.

3.           Наведанне класнай гадзіны.

 

Семінар

 

Студзень 2020

 

 

 

 

Чуманевіч І.В.

 

Гарбаценка А.С.

Радзевіч Л.А.

 

7.      

Пасяджэнне 4

Тэма: фарміраванне ў навучэнцаў матывацыі да працоўнай дзейнасці, развіццё пазнавальных і прафесійных інтарэсаў.

1.      Сістэма работы класнага кіраўніка па прафарыентацыі навучэнцаў.

2.     Прафесійнае самавызначэнне навучэнцаў III ступені агульнай сярэдняй  адукацыі.

3.     Знаёмства класных кіраўнікоў з пакетам псіхадыягнастычных методык “Профіль 2.0”

 

 

 

Круглы стол

 

 

Сакавік 2020

 

 

 

Караценка М.М.

 

Вабішчэвіч С.М.

 

Вайцяховіч В.К.

 

8.      

Выніковае пасяджэнне

Тэма: Аналіз работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў, абмеркаванне мэты і задач на новы навучальны год.

 

Творчая справаздача

 

22.05.2020

 

Радзевіч Л.А

9.      

Афармленне партфоліа метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў

 

На працягу навучальнага года

 

Радзевіч Л.А.

 

План метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарных дысцыплін

п/п

Змест дзейнасці

Форма правядзення

Тэрміны выканання

Адказныя выканаўцы

1

Інструктыўна-метадычная нарада:

-         азначэнне асноўнага напрамку арганізацыі і работы метадычнага аб’яднання ў 2019/2020 навучальным годзе;

-         нарматыўнае і інфармацыйна-метадычнае забеспячэнне дзейнасці настаўнікаў гуманітарных дысцыплін у 2019/2020 навучальным годзе

 

 

 

 

Верасень 2019

Юрынок А.В.

2

Складанне плана работы метадычнага аб’яднання на навучальны год

 

Да

15.09.2019

Юрынок А.В.

3

Фарміраванне банка дадзеных  настаўнікаў гуманітарных дысцыплін

Абагульненне матэрыялаў

Верасень 2019

Юрынок А.В.

4

Пасяджэнне 1

Тэма: Нарматыўнае прававое і вучэбна-метадычнае забяспячэнне выкладання прадметаў гуманітарных дысцыплін у 2019/2020 навучальным годзе

Мэта: стварэнне ўмоў для развіцця прафесійных і асабовых якасцей педагогаў сродкамі метадычнай работы.

1. Абмеркаванне інструктыўна-метадычных пісем па гуманітарных прадметах.

2. Абмеркаванне метадычных рэкамендацый па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі і вучэбных праграм з беларускай і рускай мовамі навучання 2019/2020 н.г. па гуманітарных прадметах.

3. Абмеркаванне плана работы МА на 2019/2020 навучальны год

 

 

Інструктыўна-метадычная нарада

 

Верасень

2019

 

 

 

 

 

 

Юрынок А.В.,

.

Настаўнікі-прадметнікі

 

 

Настаўнікі-прадметнікі

 

 

5

Пасяджэнне 2

Тэма: Шляхі ўдасканалення прадметна-метадычных кампетэнцый настаўнікаў гуманітарых дысцыплін

Мэта: вызначэнне шляхоў рэалізацыі ўнутрыпрадметных і міжпрадметных сувязей на уроках гуманітарнага цыкла.

1. Развіццё прадметных і міжпрадметных кампетэнцый вучняў на ўроках рускай мовы і літаратуры.

2. Структура вучэбнага занятку,яе мадэліраванне. Правядзенне конкурсу “Журавлик”, “Лингвистенок”, “Буслик”, “Кентаврик”.

3. Бесперапыннае ўдасканаленне прадметна-метадычных кампетэнцый настаўнікаў гуманітарных навук.

4. Развіццё культуралагічнай і культуратворчай кампетэнцый на вучэбным занятку па беларускай літаратуры.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Круглы стол

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лістапад

2019

 

 

 

 

 

 

 

Радзевіч Л.А.

 

 

настаўнікі-прадметнікі

 

Дзятлоўская Т.М.

 

Чуманевіч І.В.

 

 

6

Пасяджэнне 3

Тэма: Сучасны эфектыўны ўрок.

Мэта: Павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці настаўніка па пытаннях сучасных падыходаў да правядзення ўрока.

1.   Патрабаванні да сучаснага ўрока.

2.   Прымянене здароўезберагаючых тэхналогій на ўроку.

3.   Праблемна-пошукавы падыход пры арганізацыі самастойнасці дзейнасці вучняў на ўроку.

4.   Наведванне і аналіз урокаў рускай і англійскай моў.

 

 

 

 

 

 

Семінар-практыкум

 

 

 

 

 

 

 

Люты 2020

 

 

 

 

Рудая І.Т.

 

Арцюховіч Г.В.

 

Жохавец Л.А.

 

 

Радзевіч Л.А.

Пабудзей Я.Ф.

 

 

 

7

Пасяджэнне 4

Тэма: Самаадукацыя педагогаў-ключ да поспеху вучня і настаўніка.

Мэта: садзеянне развіццю асобы педагога, вывучэнне асноўных накірункаў дзейнасці педагогаў па развіцці актыўнай прафесійнай пазіцыі.

 

 

 

 

Творчая майстэрня

 

 

 

Май 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Афармленне партфоліа метадычнага аб’яднання  настаўнікаў гуманітарных дысцыплін.

2. Справаздачы настаўнікаў па тэмах самаадукацыі

3. Адбор матэрыялаў для сродкаў масавай інфармацыі

4. Перспектыўны накірунак працы МА на наступны    навучальны год

 

На працягу года

 

 

 

Май

2020

Настаўнікі-прадметнікі

 

 

 

 

Тэмы па самаадукацыі настаўнікаў гуманітарных дысцыплін ДУА “Радашковіцкая школа-інтэрнат для дзяцей-сірот, якія засталіся без апекі сяброў”

 

 

Прозвішча ,  імя , імя па бацьку

Пасада

Тэма самаадукацыі

1

Дзятлоўская Тамара Мікалаеўна

Настаўнік гісторыі і грамадазнаўства

“Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне на ўроках грамадазнаўства, гісторыі і ў пазакласнай дзейнасці”

    2015-2018

2

Радзевіч Людміла Аляксандраўна

Настаўнік рускай мовы і літаратуры, беларускай мовы і літаратуры

“Прымяненне тэхналогій французкіх педагагічных майстэрняў на ўроках рускай мовы і літаратуры “

2016-2019

3

Рудая Ірына Тадэвушаўна

Настаўнік пачатковых классаў і англіскай мовы

“Фарміраванне навыкаў бягучага, выразнага чытання і шляхі іх ўдасканальвання “

2017-2020

4

Жохавец Людміла Анатольеўна

Настаўнік англіскай мовы

“Выкарыстанне відэаматэрыалаў на ўроках англіскай мовы”

2015-2018

5

Арцюховіч Галіна Васільеўна

Настаўнік беларускай мовы,выхавальнік па сумяшчальніцтву

“Узбагачэнне сюжэту дзіцячай гульні з дапамогай азнаямлення з навакольным светам” 2017-2020

(Не звязана з прадметам выкладання)

 

6

Юрынок Ала Вікенцьеўна

Настаўнік нямецкай мовы,выхавальнік па сумяшчальніцтву

“Нетрадыцыйныя ўрокі як сродак актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках нямецкай мовы”

2015-2018

7

Чуманевіч Ірына Вікенцьеўна

Настаўнік беларускай  мовы і літаратуры

“Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне на ўроках беларускай мовы і літаратуры і ў пазакласнай дзейнасці”

2015-2018

 

План метадычнага аб'яднання настаўнікаў прыродазнаўча-матэматычных навук

Тэма : «Развіццё прадметна-метадычных кампетэнцый педагогаў ва ўмовах абнаўлення зместу адукацыі па вучэбных прадметах “Матэматыка”, “Інфарматыка”, “Фізіка”, “Біялогія”, “Хімія”, “Геаграфія”

 

 Мэта: пошук шляхоў ўдасканалення прадметна-метадычных кампетэнцый настаўнікаў -прадметнікаў прыродазнаўча-матэматычнага цыклу.

Задачы:

  • Рэалізоваць ўнутрыпрадметныя і міждысцыплінарныя сувязі з прадметамі прыродазнаўчага цыклу;
  • Фарміраваць чытацкую і прыродазнаўчую граматнасць вучняў у працэсе рашэння кампетэнтнасна-арыентаваных задач на ўроках прыродазнауча-матэматычнага цыклу ;
  • Развіваць вучэбную матывацыю і пазнавальную актыўнасць вучняў на вучэбных занятках , правадзіць прафесійную арыентацыю ў рамках кампетэнтнаснага падыходу;
  • Павышаць прафесійную кампетэнцыю настаўнікаў - прадметнікаў ў працэсе атэстацыі

 

1

Арганізацыйнае паседжанне

Абмеркаванне і зацвярджэнне плану работы МА на 2019-2020 навучальны год

Разгляд і абмеркаванне метадычных рэкамендацый выкладання прадмета на 2019-2020 навучальны год

Маніторынг якасці адукацыі

 

Круглы стол

 

верасень

 

Гарбценка А.С.

 

настаўнікі

2

Тэма: Прыёмы і формы арганізацыі кантрольна-ацэначнай дзейнасці вучняў на ўроку, фарміраванне іх самаацэнкі

Выніковае ацэньванне навучэнцаў праз выкарыстанне прыёмаў зваротнай сувязі, узаемаацэнкі і самаацэнкі;

Асаблівасці арганізацыі кантрольна-ацэначнай і рэфлексіўнай дзейнасці на вучэбных занятках па матэматыцы

Семінар

 

 

 

паведамленне

 

 

 

снежань

Гарбценка А.С.

 

 

 

 

Філістовіч К.К.

 

 

 

3

Тэма: Вызначэнне аптымальнага аб’ёму дамашняга задання  зыходзячы з канкрэтнай адукацыйнай сітуацыі і індывідуальных асаблівасцей вучняў;

Фарміраванне чытацкай і прыродазнаўчанавуковай пісьменнасці вучняў у працэсе вырашэння кампетэнтнасна-арыентаваных задач на ўроках біялогіі і хіміі

Павышэнне кампетэнтнасці педагогаў у галіне выкарыстання вучэбнагафізічнага эксперыменту;

 

Семінар-практыкум

 

 

 

паведамленне

 

 

 

 

 

 

 

сакавік

 

 

 

Рабушка А.А.

 

 

Вайцяховіч В.К.

 

4

Выніковае пасяджэнне

·   Аналіз работы МА за год.

·   Аналіз паспяховасці за год

·   Арганізацыя бягучага і тэматычнага кантролю на ўроках інфарматыкі

Пасяджэнне

 

паведамленне

 

 

 

май

Гарбаценка А.С.

 

настаўнікі

Торліна  В.Т.

 

   

 План работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў пачатковых класаў

                                    на 2019/2020 навучальны год

Тэма: Павышэнне ўзроўнюпрафесійнай кампетэнцыі класных кіраўнікоў  у рабоце з вучнямі, іх бацькамі, педагагічным калектывампачатковай школы.

Мэта: стварэнне аптымальных умоў для удасканалення педагагічнага майстэрства класных кіраўнікоў пачатковых класаў.

Задачы: аказваць інфармацыйна-метадычную дапамогу класным кіраўнікам з мэтай павышэння іх тэарэтычнага, навукова-метадычнага ўзроўню падрыхтоўкі ў пытаннях выхаваўчай работы;

     фарміраваць у класных кіраўнікоў тэарэтычную і практычную базу для мадэлявання сістэмы выхавання ў класе;

     фарміраваць уменні і навыкі аналізу выхаваўчага працэсу і самааналізу выхаваўчай дзейнасці ў класных кіраўнікоў пачатковай школы.

 

        Тэма пасяджэння

     Форма правядзення

     Дата правядзення

Адказныя

1

Пасяджэнне №1.

Асаблівасці арганізацыі і планавання сацыяльнай, выхаваўчай і ідэялагічнай работы класнымі кіраўнікамі пачатковай школы  ў 2019/2019 навучальным годзе.

1.     Вывучэнне інструктыўна- метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, ідэялагічнай і выхаваўчай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2019/2020 навучальным годзе”.

2.     Нарматыўнае і інфармацыйна- метадычнае забеспячэнне  выхаваўчай  работы ў пачатковых класах. Асноўныя накірункі арганізацыі і планавання выхаваўчай  работы  класных кіраўнікоў у 2019/2020 навучальным годзе.

3.      Абмеркаванне плана работы метадычнага аб’яднання  класных кіраўнікоў пачатковых класаў на 2019/2020 навучальны год.

 

Метадычная капілка

05.09.2019г.

Харошка Т.А.

 

 

 

 

Харошка Т.А.,

настаўнікі пачатковых класаў

 

  

 

Настаўнікі пачатковых класаў

2

Пасяджэнне №2

Стварэнне эфектыўных умоў для ўдасканалення прафесійных кампетэнцый педагогаў па пытаннях  грамадзянска- патрыятычнага выхавання малодшых школьнікаў

1.    Змест і формы работы па фарміраванню актыўнай грамадзянскай пазіцыі і грамадзянска-патрыятычнаму выхаванню малодшых школьнікаў

2.    Выкарыстанне ў выхаваўчай рабоце сацыяльна-значымых культурных мерапрыемстваў, напраўленых на захаванне  гісторыка-культурнай спадчыны, развіцця народных традыцый.

Практычная частка : наведванне  вучнямі 1-4 класаў школьнага музея

Семінар-практыкум

Снежань 2019 года

Рудая І.Т.

 

 

Юрынок А.В.

 

 

 

Кісляк Т.А.

3

 Пасяджэнне №3

Удасканаленне прафесійнага майстэрства педагогаў па пытаннях 

фарміравання навыкаў здаровага ладу жыцця, адказных  і бяспечных паводзін вучняў

1.      Роля класнага кіраўніка па фарміраванні ў дзяцей адказных і бяспечных паводзін

2.      Актуальнасць праблемы захавання здароўя школьнікаў. Прынцыпы здароўезберагаючай  тэхналогіі

Адкрытае выхаваўчае мерапрыемства  “Я здароўе зберагу…”

 

 

Круглы стол

Люты 2020 года

Кісляк Т.А.

Юрынок А.В.

Рудая І.Т.

Торліна В.Т.

4

Пасяджэнне №4

Падвядзенне вынікаў работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў пачатковых класаў у 2019/2020 навучальным годзе.

1.     Аналіз  дзейнасці метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў пачатковых класаў за 2019/2020 навучальны год.

2.      Шляхі ўдасканалення выхаваўчага працэсу ў пачатковай школе: складанне перспектыўнага плана работы метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў пачатковых класаў на 2020/2021 навучальны год.

Абмен вопытам

Май 2020 года

 

 

 

 

 

Кісляк Т.А.

Настаўнікі пачатковых класаў

 

План работы метадычнага аб’яднання выхавальнікаў дзяржаўнай установы адукацыі

Кіраўнік МА: Асіповіч Андрэй Андрэевіч

Мэта: стварэнне ўмоў для бесперапыннага дасканалення ўзроўня педагагічнага майстэрства выхавальнікаў, іх эрудыцыі і кампетэнтнасці сродкамі метадычнай работы.

Задачы :

 - павышаць узровень прафесійнай кампетэнтнасці выхавальнікаў у пытаннях арганізацыі адукацыйнага працэсу;

 - удасканаліць тэарэтычны і метадычны ўзровень падрыхтоўкі выхавальнікаў сродкамі метадычнай работы і самаадукацыйнай дейнасці;

 - развіваць творчыя  здольнасці выхавальнікаў і абагуліць педагагічны вопыт праз арганізацыю адкрытых мерапрыемстваў  выхаваўчага характару, абмен вопытам.

п/п

Змест дзейнасці

Форма правядзення

Тэрмін правядзення

Адказныя

1.

Пасяджэнне 1

1.    Вывучэнне нарматыўных прававых дакументаў і інструкцыйна-метадычных пісьмаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь на 2019/2020 навучальны год.

2.    Азнакамленне з планам работы метадычнага аб’яднання (далей МА) выхавальнікаў.

3.    Зацвярджэнне тэм па самаадукацыі выхавальнікаў і графік правядення адкрытых мерапрыемстваў у рамках тэм самаадукацыі.

4.     Агляд навін метадычнай літаратуры.

 

Інструктыўна-метадычная нарада

 

Верасень 2019

 

Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце   Харошка Т.А.

Асіповіч А.А.

 

 

Радзік Г.А.

2.

Пасяджэнне 2

1.      Новыя інфармацыйныя тэхналогіі ў выхаваўчай рабоце.

2.      Правядзенне адкрытага мерапрыемства з выкарыстаннем інфармацыйных тэхналогій.

3.      Аналіз адкрытага мерапрыемства. 

 

Даклад

Віктарына

 

 

Лістапад 2019

 

Арцюховіч Г.В.

Барыскевіч Н.С.

 

 

 

3.

Пасяджэнне 3

1.     Выяздное пасяджэнне з наведваннем парка-музея інтэрактыўнай гісторыі  “Сула”  Мінскай вобласці

2.     “ Мой родны кут, як ты мне мілы…”  (2018-2020 -  гады малой радзімы)

Экскурсія

 

Выступленне

 

 

 

 

Красавік 2020

Харошка Т.А.

 

Якубоўская А.Б.

4.

Пасяджэнне 4

1.     Справаздачы выхавальнікаў па тэмах самаадукацыі.

2.     Аналіз дзейнасцей МА выхавальнікаў за 2019/2020 навучальны год.

3.     Дыягностыка работы выхавальнікаў на новы навучальны год.

 

Метадычная панарама “Пошук укаранне, вопыт”

Прэзентацыя

Анкетаванне

Рэфлексія

 

Май 2020

 

Выхавальнікі

 

Асіповіч А.А.

 

 

 

 

 

Пасяджэнне метадычнага аб’яднання 27.03.2019

 

27 сакавіка 2019 года ў Радашковіцкай школе-інтэрнаце было праведзена пасяджэнне класных кіраўнікоў ІІ і ІІІ ступеней агульнай сярэдняй адукацыі. Тэма пасяджэння -  “Роля школы ў далучэнні дзяцей і падлеткаў да здаровага ладу жыцця”. На пасяджэнні выступілі класныя кіраўнікі 6, 9, 10 класаў. Запрошаная на метадычнае аб’яднанне педагог сацыяльны Шабуня І.В. прадставіла прысутным узор плана класнага кіраўніка па рабоце з непаўналетнімі, якія прызнаныя знаходзячыміся ў сацыяльна небяспечным становішчы.

Заседание методического объединения

24.01.2019

24 января 2019 года в Радошковичской школе-интернате было проведено заседание методического объединения классных руководителей  ІІ и ІІІ ступеней общего среднего образования «Актуальные проблемы духовно-морального воспитания на современном этапе».

В рамках методического объединения был проведён классный час на тему «Беларусь сегодня: сохраняя и преумножая добрые традиции». Открытый диалог был построен между учащимися и педагогами.  Учитель физической культуры Вабищевич С.Н. рассказал учащимся о выборе профессии, о том, как он пришёл к ней, о роли и поддержке его семьёй.

На методическом заседании выступили также учитель белорусского языка и литературы Чуманевич И.В. с докладом «Идейно-моральное воспитание как система», учитель истории Дятловская Т.Н. с докладом «Социальные аспекты морального воспитания».

  

свернуть

Пасяджэнне метадычнага аб'яднання

27.10.2018

Пасяджэнне метадычнага абъяднання

27 лістапада прайшло пасяджэнне № 2 метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў ІІ і ІІІ ступеней агульнай сярэдняй адукацыі па тэме “Ужыванне новых тэхналогій выхаваўчага працэсу ў аспекце маральнага і ідэалагічнага выхавання.”

На аб’яднанні выступілі:

  • кіраўнік 8 класа Вабішчэвіч С.М. з дакладам “Выкарыстанне сучасных педагагічных тэхналогій у арганізацыі і правядзенні выхаваўчай работы”;
  • кіраўнік 7 класа Рабушка А.А.з дакладам “Праектаванне зместу выхаваўчай работы з дзецьмі ў сучаснай сацыякультурнай сітуацыі. Стварэнне ў класе атмасферы дабрыні, даверу, узаемадапамогі”;
  • кіраўнік 9 класа Караценка М.М. з дакладам “Калектыўныя і групавыя формы работы з вучнямі”.

На аб’яднанні прысутнічала Г.П. Баярына , якая расказала пра работу місіянерскай групы “Отрада” і пра супрацоўніцтва вучняў нашай школы з праваслаўнай царквой.

свернуть